Aleksandra Gajda
Aleksandra Gajda
Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie
Zweryfikowany adres z aps.edu.pl
Tytuł
Cytowane przez
Cytowane przez
Rok
Creativity and academic achievement: A meta-analysis.
A Gajda, M Karwowski, RA Beghetto
Journal of Educational Psychology 109 (2), 269, 2017
1822017
Is creativity without intelligence possible? A necessary condition analysis
M Karwowski, J Dul, J Gralewski, E Jauk, DM Jankowska, A Gajda, ...
Intelligence 57, 105-117, 2016
1542016
Exploring creative learning in the classroom: A multi-method approach
A Gajda, RA Beghetto, M Karwowski
Thinking Skills and Creativity 24, 250-267, 2017
802017
Developing children’s intercultural competence and creativity
D Dziedziewicz, A Gajda, M Karwowski
Thinking Skills and Creativity 13, 32-42, 2014
762014
The relationship between school achievement and creativity at different educational stages
A Gajda
Thinking Skills and Creativity 19, 246-259, 2016
492016
Slumps and jumps: Another look at developmental changes in creative abilities
J Gralewski, I Lebuda, A Gajda, DM Jankowska, E Wiśniewska
Creativity. Theories–Research-Applications 3 (1), 152-177, 2016
212016
Greater male variability in creativity: A latent variables approach
M Karwowski, DM Jankowska, J Gralewski, A Gajda, E Wiśniewska, ...
Thinking Skills and Creativity 22, 159-166, 2016
172016
Delving into creativity and learning
M Karwowski, DM Jankowska, A Brzeski, M Czerwonka, A Gajda, ...
Creativity Research Journal 32 (1), 4-16, 2020
122020
Greater male variability in creativity outside the WEIRD world
M Karwowski, DM Jankowska, A Gajda, M Marczak, A Groyecka, ...
Creativity Research Journal 28 (4), 467-470, 2016
122016
How children's creative visual imagination and creative thinking relate to their representation of space
DM Jankowska, A Gajda, M Karwowski
International Journal of Science Education 41 (8), 1096-1117, 2019
92019
Does thinking about Einstein make people entity theorists? Examining the malleability of creative mindsets.
M Karwowski, M Czerwonka, I Lebuda, DM Jankowska, A Gajda
Psychology of Aesthetics, Creativity, and the Arts, 2019
52019
Between individualism and collectivism: Perception and profiles of creativity in Poland and Japan
A Gajda, M Oie
Creativity. Theories–Research-Applications 4 (2), 198-217, 2017
52017
Developing Children’s Intercultural Competence and Creativity. Thinking Skills and Creativity, 13, 32-42
D Dziedziewicz, A Gajda, M Karwowski
52014
Kreatywność (nie tylko) w klasie szkolnej
M Karwowski, A Gajda
Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, 2010
52010
On the benefits of thinking creatively: Why does creativity training strengthen intercultural sensitivity among children
A Groyecka, A Gajda, DM Jankowska, P Sorokowski, M Karwowski
Thinking Skills and Creativity 37, 100693, 2020
42020
Osiągnięcia szkolne i kreatywność – w poszukiwaniu przyczyn zróżnicowania relacji
A Gajda
Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja 18 (2(70)), 55-78, 2015
32015
„Myślenie twórcze dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu”
D Dziedziewicz, A Gajda, A Wołowicz-Ruszkowska
Człowiek–Niepełnosprawność–Społeczeństwo, 4 (22), 79-97, 2013
32013
Twórczy jest inteligentny, inteligentny niekoniecznie jest twórczy? Ukryte teorie twórczości nauczycieli początkowych etapów edukacji.
A Gajda
Kreatywność (nie tylko) w klasie szkolnej, 222-233, 2010
3*2010
Lost in translation again: Concepts about creativity among Japanese and Polish prospective teachers
A Gajda
The Palgrave Handbook of Social Creativity Research, 281-296, 2019
22019
How to develop children’s creativity and intercultural sensitivity: Around creativity compass program
DM Jankowska, A Gajda, M Karwowski
Creativity, culture, and development, 133-146, 2015
22015
Nie można teraz wykonać tej operacji. Spróbuj ponownie później.
Prace 1–20