Autonomia szkół wyższych a instytucjonalne mechanizmy zapewnienia jakości w Polsce i wybranych państwach europejskich (Autonomy of higher education institutions and … M Stachowiak-Kudła Difin, 2012 | 50 | 2012 |
Financial regulations and the diversification of funding sources in higher education institutions: selected European experiences M Stachowiak-Kudła, J Kudła Studies in Higher Education 42 (9), 1718-1735, 2017 | 34 | 2017 |
Academic freedom as a source of rights’ violations: a European perspective M Stachowiak-Kudła Higher Education 82, 1031–1048, 2021 | 12 | 2021 |
Quality of Teaching and Research in Public Higher Education in Poland: Relationship with Financial Indicators and Efficiency J Kudła, M Stachowiak-Kudła, A Figurski Central European Management Journal 24 (4), 88-108, 2016 | 8 | 2016 |
Academic Freedom as a Defensive Right M Stachowiak‑Kudła, S Westa, C Santos Botelho, I Bartha Hague Journal on the Rule of Law, 2023 | 6 | 2023 |
The higher education competition in Poland and the quality of teaching and research: the case of economic and law studies J Kudla, M Stachowiak-Kudla Ekonomia i Prawo 13 (4), 471, 2014 | 6 | 2014 |
Transnational judicial dialogue in case law related to academic freedom M Stachowiak-Kudła European Union and its values: Freedom, solidarity and democracy 1, 17-29, 2020 | 3 | 2020 |
Wartościowanie decyzji publicznych metodą konsultacji z interesariuszami (Assessing Public Decisions by a Consultation with Stakeholders) M Stachowiak-Kudła, KN o Administracji, U Łazarskiego Warsaw: Oficyna Wydawnicza Uczelni Łazarskiego, 2014 | 3 | 2014 |
The Scope of Academic Freedom Right and the Situation of Scientists in Poland M Stachowiak-Kudła Interchange 53, 99–111, 2022 | 2 | 2022 |
Path dependence in administrative adjudication: the role played by legal tradition M Stachowiak-Kudła, J Kudła Constitutional Political Economy 33, 301–325, 2022 | 2 | 2022 |
Wolność nauki i nauczania oraz autonomia uczelni a jakość naukowa uniwersytetów (Academic freedom and university autonomy versus scientific performance of universities) M Stachowiak-Kudła Przegląd Sejmowy 6 (137), 115-140, 2016 | 2 | 2016 |
Ewaluacja jako instrument zapewnienia jakości kształcenia w szkolnictwie wyższym (Evaluation as an instrument of higher education quality assurance) Stachowiak-Kudła Refleksyjnie o współczesnym zarządzaniu, 216-226, 2016 | 2* | 2016 |
Konstytucyjna zasada autonomii uniwersytetów na przykładzie Hiszpanii (The constitutional guarantee of autonomous universities on the example of Spain) M Stachowiak-Kudła Nauka i Szkolnictwo Wyższe, 145-161, 2011 | 2 | 2011 |
Trade, investment and size inequalities between countries and the asymmetry in double taxation agreements J Kudła, K Kopczewska, M Stachowiak-Kudła Economic Modelling 122, 106244, 2023 | 1 | 2023 |
Postrzeganie realizacji wolności akademickiej przez nauczycieli akademickich w Polsce (Perception of the Implementation of Academic Freedom by Academic Teachers in Poland) M Stachowiak-Kudła Przegląd Prawa Konstytucyjnego 6 (76), 271-286, 2023 | | 2023 |
Wolność akademicka M Stachowiak-Kudła Słownik Wolności Religijnej, https://laboratoriumwolnosci.pl/slownik/, 2023 | | 2023 |
Measuring the prestige of administrative courts J Stachowiak-Kudła, Monika, Kudła Quality & Quantity 57, 3637–3662, 2023 | | 2023 |
Evaluation as an instrument of higher education quality assurance M Stachowiak-Kudła Reflections about Contemporary Management, 159-168, 2017 | | 2017 |
Tworzenie i stosowanie prawa z zakresu szkolnictwa wyższego - wybrane zagadnienia (Creating and applying law in the field of higher education - selected issues) Stachowiak-Kudła Tworzenie a stosowanie prawa w Polsce. Teoria i praktyka, 237-254, 2014 | | 2014 |
Dylematy oceny jakości kształcenia M Stachowiak-Kudła Spektrum, XVIII--XXIII, 2013 | | 2013 |