Obserwuj
Marta Białecka-Pikul
Marta Białecka-Pikul
Zweryfikowany adres z umk.pl
Tytuł
Cytowane przez
Cytowane przez
Rok
Co dzieci wiedzą o umyśle i myśleniu: badania i opis dziecięcej reprezentacji stanów mentalnych
M Białecka-Pikul
Kraków: Wydaw. Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2002
1092002
How does L1 and L2 exposure impact L1 performance in bilingual children? Evidence from Polish-English migrants to the United Kingdom
E Haman, Z Wodniecka, M Marecka, J Szewczyk, M Białecka-Pikul, ...
Frontiers in Psychology 8, 1444, 2017
882017
Narodziny i rozwój refleksji nad myśleniem
M Białecka-Pikul
Wydawnictwo UJ, 2012
742012
Advanced theory of mind in adolescence: Do age, gender and friendship style play a role?
M Białecka-Pikul, A Kołodziejczyk, S Bosacki
Journal of adolescence 56, 145-156, 2017
542017
Retelling a model story improves the narratives of Polish-English bilingual children
A Otwinowska, K Mieszkowska, M Białecka-Pikul, M Opacki, E Haman
International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, 2018
462018
Change and consistency of self-esteem in early and middle adolescence in the context of school transition
M Białecka-Pikul, M Stępień-Nycz, I Sikorska, E Topolewska-Siedzik, ...
Journal of youth and adolescence 48, 1605-1618, 2019
322019
Wczesne dzieciństwo
M Kielar-Turska, M Białecka-Pikul
W: B. Harwas-Napierała, J. Trempała (red.), Psychologia rozwoju człowieka 2, 2000
322000
Dziecko i komunikacja: lingwistyczny, społeczny i poznawczy aspekt badań
M Kielar-Turska, M Białecka-Pikul
Kwartalnik Polskiej Psychologii Rozwojowej 1 (3), 3-19, 1993
231993
The psychological self and advanced theory of mind in adolescence
M Białecka-Pikul, M Szpak, J Zubek, S Bosacki, A Kołodziejczyk
Self and identity 19 (1), 85-104, 2020
182020
Teaching children to understand metaphors as a path leading to theory of mind development
M Białecka-Pikul
European Journal of Developmental Psychology 7 (5), 529-544, 2010
182010
Metaphors in preschool child thinking about the mind
M Białecka-Pikul
Psychology of Language and Communication 7 (2), 2003
182003
Attachment and alexithymia are related, but mind-mindedness does not mediate this relationship
M Szpak, M Białecka-Pikul
Polish Psychological Bulletin, 2015
172015
A new model of the development of deception: Disentangling the role of false‐belief understanding in deceptive ability
J Jakubowska, M Białecka‐Pikul
Social Development 29 (1), 21-40, 2020
162020
Let’s do it together! The role of interaction in false belief understanding
M Białecka-Pikul, M Kosno, A Białek, M Szpak
Journal of Experimental Child Psychology 177, 141-151, 2019
152019
Dwujęzyczność u progu edukacji szkolnej: interdyscyplinarny projekt badawczy
A Otwinowska-Kasztelaniec, N Banasik, M Białecka-Pikul, ...
Neofilolog 39 (1), 2012
15*2012
Rozwój zdolności mentalizacji: z badań nad związkiem teorii umysłu, sprawności językowych i funkcji zarządzającej
M Kielar-Turska, M Białecka-Pikul, A Skórska
Psychologia Rozwojowa 11 (2), 2006
152006
Polish vocabulary development in 2-year-olds: comparisons with English using the language development survey
L Rescorla, H Constants, M Białecka-Pikul, M Stępień-Nycz, A Ochał
Journal of Speech, Language, and Hearing Research 60 (4), 1029-1035, 2017
142017
The adolescent mind in school: Theory of mind and self-concept in Canadian and Polish youth
S Bosacki, M Bialecka-Pikul, M Szpak
International Journal of Adolescence and Youth 20 (4), 457-469, 2015
142015
Odkrywanie kompetencji komunikacyjnych niemowląt. Skala Wczesnej Komunikacji Społecznej jako przykład narzędzia pomiarowego
M Białecka-Pikul, M Karwala, M Stępień-Nycz, A Białek
Psychologia Rozwojowa 19 (3), 2014
142014
The first signs of prospective memory
E Ślusarczyk, A Niedźwieńska, M Białecka-Pikul
Memory 26 (10), 1385-1395, 2018
132018
Nie można teraz wykonać tej operacji. Spróbuj ponownie później.
Prace 1–20