Co dzieci wiedzą o umyśle i myśleniu: badania i opis dziecięcej reprezentacji stanów mentalnych M Białecka-Pikul Kraków: Wydaw. Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2002 | 109 | 2002 |
How does L1 and L2 exposure impact L1 performance in bilingual children? Evidence from Polish-English migrants to the United Kingdom E Haman, Z Wodniecka, M Marecka, J Szewczyk, M Białecka-Pikul, ... Frontiers in Psychology 8, 1444, 2017 | 88 | 2017 |
Narodziny i rozwój refleksji nad myśleniem M Białecka-Pikul Wydawnictwo UJ, 2012 | 74 | 2012 |
Advanced theory of mind in adolescence: Do age, gender and friendship style play a role? M Białecka-Pikul, A Kołodziejczyk, S Bosacki Journal of adolescence 56, 145-156, 2017 | 54 | 2017 |
Retelling a model story improves the narratives of Polish-English bilingual children A Otwinowska, K Mieszkowska, M Białecka-Pikul, M Opacki, E Haman International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, 2018 | 46 | 2018 |
Change and consistency of self-esteem in early and middle adolescence in the context of school transition M Białecka-Pikul, M Stępień-Nycz, I Sikorska, E Topolewska-Siedzik, ... Journal of youth and adolescence 48, 1605-1618, 2019 | 32 | 2019 |
Wczesne dzieciństwo M Kielar-Turska, M Białecka-Pikul W: B. Harwas-Napierała, J. Trempała (red.), Psychologia rozwoju człowieka 2, 2000 | 32 | 2000 |
Dziecko i komunikacja: lingwistyczny, społeczny i poznawczy aspekt badań M Kielar-Turska, M Białecka-Pikul Kwartalnik Polskiej Psychologii Rozwojowej 1 (3), 3-19, 1993 | 23 | 1993 |
The psychological self and advanced theory of mind in adolescence M Białecka-Pikul, M Szpak, J Zubek, S Bosacki, A Kołodziejczyk Self and identity 19 (1), 85-104, 2020 | 18 | 2020 |
Teaching children to understand metaphors as a path leading to theory of mind development M Białecka-Pikul European Journal of Developmental Psychology 7 (5), 529-544, 2010 | 18 | 2010 |
Metaphors in preschool child thinking about the mind M Białecka-Pikul Psychology of Language and Communication 7 (2), 2003 | 18 | 2003 |
Attachment and alexithymia are related, but mind-mindedness does not mediate this relationship M Szpak, M Białecka-Pikul Polish Psychological Bulletin, 2015 | 17 | 2015 |
A new model of the development of deception: Disentangling the role of false‐belief understanding in deceptive ability J Jakubowska, M Białecka‐Pikul Social Development 29 (1), 21-40, 2020 | 16 | 2020 |
Let’s do it together! The role of interaction in false belief understanding M Białecka-Pikul, M Kosno, A Białek, M Szpak Journal of Experimental Child Psychology 177, 141-151, 2019 | 15 | 2019 |
Dwujęzyczność u progu edukacji szkolnej: interdyscyplinarny projekt badawczy A Otwinowska-Kasztelaniec, N Banasik, M Białecka-Pikul, ... Neofilolog 39 (1), 2012 | 15* | 2012 |
Rozwój zdolności mentalizacji: z badań nad związkiem teorii umysłu, sprawności językowych i funkcji zarządzającej M Kielar-Turska, M Białecka-Pikul, A Skórska Psychologia Rozwojowa 11 (2), 2006 | 15 | 2006 |
Polish vocabulary development in 2-year-olds: comparisons with English using the language development survey L Rescorla, H Constants, M Białecka-Pikul, M Stępień-Nycz, A Ochał Journal of Speech, Language, and Hearing Research 60 (4), 1029-1035, 2017 | 14 | 2017 |
The adolescent mind in school: Theory of mind and self-concept in Canadian and Polish youth S Bosacki, M Bialecka-Pikul, M Szpak International Journal of Adolescence and Youth 20 (4), 457-469, 2015 | 14 | 2015 |
Odkrywanie kompetencji komunikacyjnych niemowląt. Skala Wczesnej Komunikacji Społecznej jako przykład narzędzia pomiarowego M Białecka-Pikul, M Karwala, M Stępień-Nycz, A Białek Psychologia Rozwojowa 19 (3), 2014 | 14 | 2014 |
The first signs of prospective memory E Ślusarczyk, A Niedźwieńska, M Białecka-Pikul Memory 26 (10), 1385-1395, 2018 | 13 | 2018 |