Observing many researchers using the same data and hypothesis reveals a hidden universe of uncertainty N Breznau, EM Rinke, A Wuttke, HHV Nguyen, M Adem, J Adriaans, ... Proceedings of the National Academy of Sciences 119 (44), e2203150119, 2022 | 114 | 2022 |
Predicting reading literacy and its improvement in the Polish national extension of the PISA study: The role of intelligence, trait-and state-anxiety, socio-economic status and … JM Rajchert, T Żułtak, M Smulczyk Learning and Individual Differences 33, 1-11, 2014 | 65 | 2014 |
Why do non-partisans challenge parties in local politics? The (extreme) case of Poland A Gendźwiłł, T Żółtak Europe-Asia Studies 66 (7), 1122-1145, 2014 | 60 | 2014 |
Bezpartyjność w powolnym odwrocie. Analiza rozpowszechnienia bezpartyjności w wyborach lokalnych w Polsce w latach 2002–2010 A Gendźwiłł, T Żółtak Studia Regionalne i Lokalne 1 (47), 102-121, 2012 | 37 | 2012 |
Why Measurement Invariance is Important in Comparative Research. A Response to Welzel et al. (2021) B Meuleman, T Żółtak, A Pokropek, E Davidov, B Muthén, DL Oberski, ... Sociological methods & research 52 (3), 1401-1419, 2023 | 34 | 2023 |
How single-member districts are reinforcing local independents and strengthening mayors: On the electoral reform in Polish local government A Gendźwiłł, T Żółtak Local Government Studies 43 (1), 110-131, 2017 | 25 | 2017 |
Trafność metody edukacyjnej wartości dodanej dla gimnazjów R Dolata, A Hawrot, G Humenny, A Jasińska, M Koniewski, P Majkut, ... Instytut Badań Edukacyjnych, 2013 | 24 | 2013 |
Skutki wprowadzenia okręgów jednomandatowych w wyborach lokalnych A Gendźwiłł, T Żółtak Studia Regionalne i Lokalne, 94-116, 2016 | 19 | 2016 |
Do parties and voters counteract quota regulations? The impact of legislative gender quotas on ballot ranking and preference voting in Poland A Gendźwiłł, T Żółtak Politics & Gender 16 (1), 199-229, 2020 | 18 | 2020 |
Egzaminy zewnętrzne w polityce i praktyce edukacyjnej. Raport o stanie edukacji 2014 R Dolata, A Hawrot, G Humenny, A Jasińska-Maciążek, B Kondratek, ... Instytut Badań Edukacyjnych, 2014 | 13* | 2014 |
Effects of rejection by a friend for someone else on emotions and behavior J Rajchert, T Żółtak, M Szulawski, D Jasielska Frontiers in psychology 10, 416650, 2019 | 12 | 2019 |
Statystyczne modelowanie wskaźników edukacyjnej wartości dodanej–podsumowanie polskich doświadczeń 2005–2015 T Żółtak Instytut Badań Edukacyjnych, 2015 | 12 | 2015 |
From school to work: Individual and institutional determinants of educational and occupational career trajectories of young Poles H Domański, M Federowicz, A Pokropek, D Przybysz, M Sitek, ... Ask: Research & Methods 21, 123-141, 2012 | 12 | 2012 |
Ile partii w samorządzie? Partie sejmowe i listy lokalne w wyborach władz gmin w latach 2002–2018 A Gendźwiłł, T Żółtak Studia Regionalne i Lokalne, 40-66, 2020 | 11 | 2020 |
Niekonkurencyjne wybory, brakujący kandydaci. Dlaczego niektóre komitety wyborcze nie wystawiają kandydatów na burmistrzów? A Gendźwiłł, T Żółtak, J Rutkowski Studia Regionalne i Lokalne 4 (62), 64-79, 2015 | 11 | 2015 |
Absolwenci szkół zawodowych z roku szkolnego 2016/2017 K Bulkowski, P Grygiel, G Humenny, M Kłobuszewska, M Sitek, ... Raport z pierwszej rundy monitoringu losów edukacyjno-zawodowych absolwentów …, 2019 | 10 | 2019 |
The Crowdsourced Replication Initiative: Investigating Immigration and Social Policy Preferences. Executive Report. N Breznau, EM Rinke, A Wuttke, M Adem, J Adriaans, ... | 9 | 2019 |
Ścieżki edukacyjne a zdolności i pozycja społeczna H Domański, M Federowicz, A Pokropek, D Przybysz, M Sitek, ... Studia Socjologiczne 1 (220), 67-98, 2016 | 9 | 2016 |
Stratyfikacja społeczna a zachowania polityczne: kraje europejskie w latach 2002-2012 H Domański, A Pokropek, T Żółtak Wydawnictwo Instytutu Filozofii i Socjologii PAN, 2015 | 8 | 2015 |
Trait-anxiety’s moderating role in predicting academic performance improvement in PISA J Rajchert, T Żółtak, M Smulczyk Polish Journal of Applied Psychology 11 (3), 73-92, 2013 | 8 | 2013 |