Follow
Piotr Zamojski
Piotr Zamojski
Polish Naval Academy
Verified email at amw.gdynia.pl - Homepage
Title
Cited by
Cited by
Year
Manifesto for a post-critical pedagogy
N Hodgson, J Vlieghe, P Zamojski
punctum books, 2018
2542018
Towards an ontology of teaching
J Vlieghe, P Zamojski
Springer International Publishing, 2019
1512019
Education and the Love for the World: articulating a post-critical educational philosophy
N Hodgson, J Vlieghe, P Zamojski
Foro de Educación 16 (24), 7-20, 2018
762018
Pytanie o cel kształcenia: zaproszenie do debaty
P Zamojski
Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2010
442010
Out of love for some-thing: an ontological exploration of the roots of teaching with Arendt, Badiou and Scheler
J Vlieghe, P Zamojski
Journal of philosophy of education 53 (3), 518-530, 2019
262019
Od demaskacji ku budowaniu. Po-krytyczna perspektywa badań pedagogicznych
P Zamojski
INSTED: Interdisciplinary Studies in Education & Society 17 (3 (67)), 7? 22 …, 2014
242014
Post-critical Perspectives on Higher Education
N Hodgson, J Vlieghe, P Zamojski
Springer International Publishing, 2020
232020
Manifiesto por una pedagogía post-crítica (traducción al español)
N Hodgson, J Vlieghe, P Zamojski
Manifiesto por una pedagogía post-crítica (traducción al español), 7-11, 2020
212020
Redefining education and politics: On the paradoxical relation between two separate spheres
J Vlieghe, P Zamojski
Policy Futures in Education 18 (7), 864-877, 2020
192020
Manifestations of the post-critical: from shared principles to new pedagogical paths
N Hodgson, J Vlieghe, P Zamojski
Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria 32 (2), 13-23, 2020
182020
The event, the messianic and the affirmation of life. A post-critical perspective on education with Agamben and Badiou
J Vlieghe, P Zamojski
Policy Futures in Education, 1-12, 2017
162017
Entering the world with notes: Reclaiming the practices of lecturing and note making
J Vlieghe, P Zamojski
Educational Philosophy and Theory 53 (13), 1388-1398, 2021
132021
Pomyśleć szkołę inaczej...: edukacja matematyczno-przyrodnicza w toku debat publicznych
P Zamojski
Fundacja Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego, 2011
122011
Education and ignorance: between the noun of knowledge and the verb of thinking
T Szkudlarek, P Zamojski
Studies in Philosophy and Education 39, 577-590, 2020
112020
Towards an immanent ontology of teaching Leonard Bernstein as a case-study
J Vlieghe, P Zamojski
Ethics and Education 15 (1), 1-17, 2020
112020
Cultural codes and education in Poland – a plea for a new educational imaginary
P Zamojski
Policy Futures in Education, 1-18, 2017
112017
Edukacja jako rzecz publiczna. Raport z próby budowania sfery publicznej wokół edukacji w Polsce
P Zamojski
102022
Earth-bound study as a post-critical response to the corona-crisis
J Vlieghe, P Zamojski
On Education 3 (9), 2020
102020
Manifest für eine Post-Kritische Pädagogik
N Hodgson, J Vlieghe, P Zamojski
Kritik und Post-Kritik. Zur deutschsprachigen Rezeption des »Manifests für …, 2022
82022
Teaching, otherness, and the equalising thing
P Zamojski
Studies in Philosophy and Education 38 (5), 563-568, 2019
82019
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20