Follow
Paweł Koniak
Paweł Koniak
Department of Social Psychology, Maria Curie-Skłodowska University, Lublin, Poland
Verified email at mail.umcs.pl
Title
Cited by
Cited by
Year
Fear of coronavirus and forbid/allow asymmetry as determinants of acceptance of COVID-19 pandemic related restrictions and persistence of attitudes towards these regulations
P Koniak, W Cwalina
Social Psychological Bulletin 15 (4), 1-13, 2020
162020
Wpływ wieloznaczności przekazów politycznych na kształtowanie preferencji wyborczych
W Cwalina, P Koniak
Psychologia Społeczna 2 (1), 221-239, 2007
102007
Advertising effects: Polish elections to the European Parliament
W Cwalina, A Falkowski, P Koniak
Campaigning in Europe-Campaigning For Europe. Ed. Michaela Maier and Jens …, 2006
82006
Wieloznaczność w przekazach politycznych
W Cwalina, A Falkowski, P Koniak, R Mackiewicz
Gdańskie Towarzystwo Psychologiczne, 2015
72015
Forbid/allow asymmetry in persuasion: The forbid frame decreases biased elaboration and increases attitude change.
P Koniak, W Cwalina
Social Psychology 53 (1), 1-20, 2022
22022
Does it pay to avoid speaking straight about controversial issues? Impact of argumentative ambiguity on the perception of the speaker
P Koniak, W Cwalina
Journal of Communication Management 26 (1), 84-97, 2021
22021
The role of conspiracy mentality, reactance, and anxiety in the effectiveness of gain-vs. loss-framed messages promoting COVID-19 protective measures: Is vaccination different?
W Cwalina, P Koniak
Polish Psychological Bulletin, 279-288-279-288, 2023
2023
On the Peripheries of Contemporary Paintings: Impact of Frame Decorativeness on the Reception of Abstract Artwork
P Koniak, M Szubielska
Roczniki Psychologiczne 25 (2), 121-136, 2022
2022
Supplementary materials [research data] to: Fear of coronavirus and forbid/allow asymmetry as determinants of acceptance of COVID-19 pandemic related restrictions and …
P Koniak, W Cwalina
PsychOpen GOLD, 2020
2020
Narzucanie ram interpretacji problemów i strategiczna wieloznaczność w manipulacji politycznej
W Cwalina, P Koniak
Przestrzenie manipulacji społecznej, 299-344, 2014
2014
Why some arguments are more compelling than others: the answers from cognitive and social psychology
R Mackiewicz, P Koniak
Human Factors of a Global Society: A System of Systems Perspective, 319-329, 2014
2014
Social pragmatic factors in reasoning from disjunctions of numerical estimations
R Mackiewicz, P Koniak
Proceedings of the 35th Annual Conference of the Cognitive Science Society …, 2013
2013
Perswazyjne skutki wieloznaczności przekazu: polaryzacja czy depolaryzacja postaw?
P Koniak, W Cwalina
Psychologia Społeczna 8 (2), 169-190, 2013
2013
Zrozumieć postawy
P Koniak
Marketing w Praktyce, 46-48, 2011
2011
Przekaz perswazyjny i zmiana wrażenia o jego nadawcy
W Cwalina, P Koniak
Przegląd Psychologiczny, 2009
2009
THE CHANGE OF THE IMPRESSION OF THE SENDER AND ATTITUDE FORMATION TOWARDS THE OBJECT OF PERSUASION (Zmiana wrazenia o nadawcy a ksztaltowanie postawy wobec obiektu perswazji)
P Koniak, W Cwalina
Psychological Studies 3 (46), 43-56, 2008
2008
Znaczenie etykiet ideologicznych i poglądów politycznych w ewaluacji przekazu politycznego
P Koniak
Roczniki Psychologiczne 8 (2), 73-92, 2005
2005
System przekonań politycznych obywatela jako podstawa jego decyzji wyborczych
W Cwalina, P Koniak
Polityka i politycy. Diagnozy – oceny – doświadczenia, 0
Table of Contens
P Pałosz, A Lipińska-Grobelny, K Głowacka, W Cwalina, P Koniak, ...
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–19