Krzysztof Cipora
Krzysztof Cipora
Nieznane powiązanie
Zweryfikowany adres z uj.edu.pl
TytułCytowane przezRok
Is the SNARC effect related to the level of mathematics? No systematic relationship observed despite more power, more repetitions, and more direct assessment of arithmetic skill
K Cipora, HC Nuerk
The Quarterly Journal of Experimental Psychology 66 (10), 1974-1991, 2013
762013
Professional mathematicians differ from controls in their spatial-numerical associations
K Cipora, M Hohol, HC Nuerk, K Willmes, B Brożek, B Kucharzyk, ...
Psychological research 80 (4), 710-726, 2016
502016
Are spatial‐numerical associations a cornerstone for arithmetic learning? The lack of genuine correlations suggests no
K Cipora, K Patro, HC Nuerk
Mind, Brain, and Education 9 (4), 190-206, 2015
342015
Math anxiety assessment with the Abbreviated Math Anxiety Scale: Applicability and usefulness: Insights from the Polish adaptation
K Cipora, M Szczygieł, K Willmes, HC Nuerk
Frontiers in Psychology 6, 1833, 2015
322015
Bringing back the balance: domain-general processes are also important in numerical cognition
M Hohol, K Cipora, K Willmes, HC Nuerk
Frontiers in psychology 8, 499, 2017
142017
Finding the SNARC instead of hunting it: a 20∗ 20 Monte Carlo investigation
K Cipora, G Wood
Frontiers in psychology 8, 1194, 2017
122017
Situated Influences on Spatial-Numerical Associations
K Cipora, HC Nuerk, K Patro
Spatial Biases in Perception and Cognition, 41-59, 2018
92018
Palce, które liczą: znaczenie liczenia na palcach dla poznania matematycznego u człowieka dorosłego
K Cipora, M Szczygieł, M Hohol
Psychologia-Etologia-Genetyka, 59-73, 2014
82014
The SNARC and MARC effects measured online: Large-scale assessment methods in flexible cognitive effects
K Cipora, M Soltanlou, UD Reips, HC Nuerk
Behavior research methods, 1-17, 2019
72019
More Space, Better Mathematics: Is Space a Powerful Tool or a Cornerstone for Understanding Arithmetic?
K Cipora, PA Schroeder, M Soltanlou, HC Nuerk
Visualizing Mathematics, 77-116, 2018
72018
Lęk przed matematyką z perspektywy psychologicznej i edukacyjnej
K Cipora
Edukacja 1 (132), 139-150, 2015
72015
Wyścig Liczb–The Number Race–polska wersja językowa narzędzia wczesnej interwencji w przypadku ryzyka dyskalkulii rozwojowej oraz ws pomagania roz
K Cipora
Psychologia-Etologia-Genetyka, 71-85, 2013
72013
Optimal power to detect (between group differences) in SNARC–Monte Carlo study
K Cipora, G Wood
Poster presented on XXXth European Workshop on Cognitive Neuropsychology …, 2012
52012
Liczenie na palcach w ontogenezie i jego znaczenie dla rozwoju kompetencji matematycznych
M Szczygieł, K Cipora, M Hohol
Psychologia Rozwojowa 20 (3), 2015
42015
Gry planszowe jako narzędzie wspomagania rozwoju wczesnych kompetencji matematycznych
K Cipora, M Szczygieł
Instytut Badań Edukacyjnych, 2013
42013
Fałszywe przekonania na temat działania mózgu i zjawisk psychicznych, czyli neuromity i psychomity w edukacji
M Szczygieł, K Cipora
Edukacja. Studia, Badania, Innowacje 2, 19-32, 2014
32014
Kontinua a przestrzeń: przegląd badań nad przestrzennym komponentem poznawczej reprezentacji wielkości i nasilenia
K Cipora, E Nęcka
Psychologia, Etologia, Genetyka 26, 2012
32012
On the Multitude of Mathematics Skills – Spatial-Numerical Associations and Geometry Skill?
K Cipora, PA Schroeder, HC Nuerk
PsyArXiv. October 24, 2018
22018
A Mental Odd-Even Continuum Account: Some Numbers May Be “More Odd” Than Others and Some Numbers May Be “More Even” Than Others
L Heubner, K Cipora, M Soltanlou, ML Schlenker, K Lipowska, SM Göbel, ...
Frontiers in psychology 9, 1081, 2018
22018
Lęk przed matematyką przyszłych nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Jak uczyć, kiedy sama się boję?
M Szczygieł, K Cipora
Problemy Wczesnej Edukacji 33 (2), 89-101, 2016
22016
Nie można teraz wykonać tej operacji. Spróbuj ponownie później.
Prace 1–20