Rządomyślność versus urządzanie: Michela Foucaulta nowa koncepcja władzy MM Archacka Teraźniejszość–Człowiek–Edukacja, 2015 | 2 | 2015 |
Pedagogika w poszukiwaniu Innego rozumu. Ku krytyce pojęcia rozumu instrumentalnego MM Archacka Teraźniejszość–Człowiek–Edukacja, 2018 | 1 | 2018 |
Helena Ostrowicka,„Urządzanie młodzieży. Studium analityczno M Archacka | | 2024 |
Wiedza, nauczanie i uczenie się w epoce końca tradycyjnej edukacji akademickiej M Archacka Kultura i Wychowanie 22 (2), 9-27, 2022 | | 2022 |
Granice i sens myśli konserwatywnej w epoce końca tradycyjnej edukacji akademickiej M Archacka Polska Myśl Pedagogiczna 8 (8), 39-60, 2022 | | 2022 |
Helena Ostrowicka, Urządzanie młodzieży. Studium analityczno-krytyczne, Impuls, Kraków 2012, ss. 219 M Archacka Teraźniejszość–Człowiek–Edukacja 17 (2 (66), 147-151, 2020 | | 2020 |
Debatując o praktyce: refleksje na marginesie sympozjum międzypokoleniowego-próba podsumowania MM Archacka Rocznik Naukowy Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy …, 2019 | | 2019 |
Dyskurs zagrożenia nowymi technologiami jako współczesny mit społeczny. Pytanie o kompetencje dorosłych edukatorów w epoce cyfrowej M Archacka Edukacja dorosłych 79 (2), 59-69, 2018 | | 2018 |
Szkoła jako instytucja powtórzenia. Pytając o możliwości zmiany wraz z Michelem Foucault i Gilles’ em Deleuze MM Archacka Teraźniejszość–Człowiek–Edukacja, 2017 | | 2017 |
Pytanie o wolność w polskiej szkole. Rozważania przy myśli Martina Heideggera MM Archacka Teraźniejszość–Człowiek–Edukacja, 2017 | | 2017 |
Szkoła. Społeczna rola heterotopii M Archacka Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego, 2016 | | 2016 |