What is an “ethnic group” in ordinary people’s eyes? Different ways of understanding it among American, British, Mexican, and Polish respondents K Hamer, S McFarland, B Czarnecka, A Golińska, LM Cadena, ... Cross-Cultural Research 54 (1), 28-72, 2020 | 59 | 2020 |
Identification with all humanity—A test of the factorial structure and measurement invariance of the scale in five countries K Hamer, M Penczek, S McFarland, A Wlodarczyk, M Łużniak‐Piecha, ... International Journal of Psychology 56 (1), 157-174, 2021 | 45 | 2021 |
Mentoring jako narzędzie budowania kapitału symbolicznego, czyli jak dyskusja o pogodzie może wpłynąć na rozwój kariery w Londynie M Łużniak-Piecha, A Golińska Edukacja Ekonomistów i Menedżerów: problemy, innowacje, projekty, 69-87, 2011 | 8 | 2011 |
Transitions to adulthood during COVID-19: Background and early findings from the ULTRAGEN project P Pustułka, J Radzińska, J Kajta, J Sarnowska, A Kwiatkowska, ... Youth Working Papers 4, 1-65, 2021 | 6 | 2021 |
Should we stay or should we go? Poles in the UK during Brexit G Czubińska, M Łużniak-Piecha, A Golińska, J Kulczyk Brexit and Polonia: Challenges facing the Polish Community during the …, 2018 | 4 | 2018 |
Rozpęd–opis modelu i koncepcji badawczej, czyli jak skutecznie mentoring podnosi satysfakcję zawodową mentorów M Łużniak-Piecha, A Golińska Problemy. Innowacje. Projekty”, Szkoła Główna Handlowa 24 (2), 79-100, 2012 | 4 | 2012 |
Strategie i preferencje akulturacyjne studentów międzynarodowych w Meksyku A Golińska Psychologia Wychowawcza 67 (25), 43-65, 2022 | 2 | 2022 |
Multiple social identifications and their relation to life satisfaction, physical well-being and feeling of discrimination in the cross-cultural context K Hamer, S McFarland, M Łużniak-Piecha, A Golińska Kwartalnik Naukowy Fides et Ratio 32 (4), 396-419, 2017 | 1 | 2017 |
Cross‑cultural research project management. When scientists are beco‑ming international project managers M Łużniak‑Piecha, K Hamer, L Manrique‑Cadena, A Golińska, ... Social Studies 15 (2), 13-22, 2016 | 1 | 2016 |
Settling into uncertainty and risk amidst the COVID-19 pandemic and the war in Ukraine P Pustulka, J Kajta, A Kwiatkowska, J Sarnowska, J Radzińska, ... European Societies 26 (1), 149-171, 2024 | | 2024 |
Identyfikowane różnice i podobieństwa między polskim społeczeństwem goszczącym a migrantami z Ukrainy i Turcji—kontekst rynku pracy i edukacji A Golińska, M Łużniak-Piecha Kultura i Społeczeństwo 67 (3), 179-202, 2023 | | 2023 |
Studenci jako współtwórcy procesu edukacji-ocena wpływu wybranych czynników na kształtowanie kultury dzielenia się wiedzą na uczelniach wyższych M Łużniak-Piecha, A Golińska, K Żukowska, J Brdulak, M Rogiński, ... e-mentor 98 (1), 64-74, 2023 | | 2023 |
Engaging students via online projects: cross-cultural inter-university teaching cooperation projects for business education J Brdulak, A Golińska, S Schöning, A Singh Edukacja Ekonomistów i Menedżerów 63 (1), 2022 | | 2022 |
Young Women in Search for Autonomy. New Generation of Female Professionals Entering the Labour Market M Łużniak-Piecha, D Wiszejko-Wierzbicka, A Golińska, ... Michałkiewicz A., Mierzejewska W.(red.), Contemporary organisation and …, 2020 | | 2020 |
Krajobraz po Brexicie. Polacy i Brytyjczycy w procesie wzajemnej akulturacji G Czubińska, M Łużniak-Piecha, A Golińska, J Kulczyk Zoon Politikon, 100-116, 2018 | | 2018 |
Cokolwiek się nie wydarzy mieć odwagę i honor w każdej sytuacji zachować się po prostu przyzwoicie… Granice gościnności na przykładzie przyjęcia w Polsce osób uchodźczych z … J Radzińska, A Golińska Studia Migracyjne–Przegląd Polonijny, 1-25, 0 | | |