Follow
Magdalena Szubielska
Magdalena Szubielska
Institute of Psychology, The John Paul II Catholic University of Lublin
Verified email at kul.pl
Title
Cited by
Cited by
Year
The influence of the physical context and knowledge of artworks on the aesthetic experience of interactive installations
M Szubielska, K Imbir, A Szymańska
Current Psychology 40 (8), 3702-3715, 2021
442021
The aesthetic experience of critical art: The effects of the context of an art gallery and the way of providing curatorial information
M Szubielska, K Imbir
PLoS One 16 (5), e0250924, 2021
232021
Diagnoza specjalnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dzieci i młodzieży: standardy, wytyczne oraz wskazówki do przygotowania i adaptacji narzędzi diagnostycznych dla dzieci …
K Krakowiak, A Borowicz, A Dłużniewska, E Domagała-Zyśk, ...
Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2017
212017
People with sight impairment in the world of visual arts: does it make any sense?
M Szubielska
Disability & Society 33 (9), 1533-1538, 2018
172018
Twórczość plastyczna jako forma wspierania rozwoju osób niewidomych i głuchoniewidomych
M Szubielska, E Niestorowicz
Müller D., Sobczak A.(red.), Rozwój i jego wspieranie w perspektywie …, 2013
172013
Prior visual experience, and perception and memory of shape in people with total blindness
M Toroj, M Szubielska
British Journal of Visual Impairment 29 (1), 60-81, 2011
172011
The effect of educational workshops in an art gallery on children’s evaluation and interpretation of contemporary art
M Szubielska, M Ratomska, M Wójtowicz, A Szymańska
Empirical Studies of the Arts 38 (2), 135-148, 2020
162020
Strategies for constructing spatial representations used by blind and sighted subjects
M Szubielska
Studia Psychologica 56 (4), 273, 2014
152014
The impact of ambiguity in the image and title on the liking and understanding of contemporary paintings
M Szubielska, J Ganczarek, K Pietras, A Stolińska
Poetics 87, 101537, 2021
142021
The role of visual experience in changing the size of objects in imagery processing
M Szubielska, B Marek
Journal of Visual Impairment & Blindness 109 (1), 43-53, 2015
132015
The relevance of object size to the recognizability of drawings by individuals with congenital blindness
M Szubielska, E Niestorowicz, B Marek
Journal of Visual Impairment & Blindness 113 (3), 295-310, 2019
122019
How does knowledge about an artist’s disability change the aesthetic experience?
M Szubielska, K Imbir, A Fudali-Czyż, P Augustynowicz
Advances in Cognitive Psychology 16 (2), 150, 2020
102020
Spatial scaling in congenitally blind and sighted individuals: Similarities and differences
M Szubielska, W Möhring, M Szewczyk
Journal of Cognitive Psychology 31 (4), 476-486, 2019
102019
The influence of extended contextual information provided in a contemporary art gallery on aesthetic experience of art faculties students
M Szubielska, A Sztorc
Polish Psychological Bulletin 50 (4), 345-351, 2019
102019
The impact of reading or listening to a contextual information relating to contemporary paintings on the evaluation by non-experts in the field of art
M Szubielska, P Francuz, E Niestorowicz, B Bałaj
Polskie Forum Psychologiczne 23 (3), 610-627, 2018
102018
Seeing Suppresses Haptic Pleasure While Perceiving Contemporary Art
M Szubielska, E Niestorowicz
i-Perception 11 (3), 2041669520932948, 2020
92020
Jak rysują osoby, które nigdy nie widziały? Badania niewidomych uczniów
M Szubielska, E Niestorowicz, B Marek
Roczniki Psychologiczne 19 (4), 659-680, 2019
92019
Drawing without eyesight. Evidence from congenitally blind learners
M Szubielska, E Niestorowicz, B Marek
Roczniki Psychologiczne 19 (4), 681-700, 2019
92019
Wpływ figuratywności obrazu i zapoznania się z informacją katalogową na percepcję estetyczną malarstwa współczesnego przez ekspertów i laików
M Szubielska, E Niestorowicz, B Bałaj
Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia Psychologica 9, 21-34, 2016
92016
Adults’ spatial scaling: Evidence from the haptic domain
M Szubielska, W Möhring
Cognitive Processing 20 (4), 431-440, 2019
82019
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20