Niepełnosprawność i świat społeczny. Szkice metodologiczne J Rzeźnicka-Krupa Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków., 2009 | 59 | 2009 |
Komunikacja–edukacja-społeczeństwo. O dyskursie dzieci z niepełnosprawnością intelektualną J Rzeźnicka-Krupa Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków., 2007 | 50 | 2007 |
Niepełnosprawność i świat społeczny J Rzeźnicka-Krupa Szkice metodologiczne, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków, 2009 | 45 | 2009 |
Społeczne ontologie niepełnosprawności. Ciało, tożsamość, performatywność Rzeźnicka-Krupa Kraków, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2019 | 33 | 2019 |
Inny i pedagogika: doświadczenie inności i relacja z Innym jako istotne kategorie nauk o wychowaniu J Rzeźnicka-Krupa Studia Edukacyjne 28, 31-45, 2013 | 22 | 2013 |
Społeczne ontologie niepełnosprawności J Rzeźnicka-Krupa Ciało. Tożsamość. Performatywność, Impuls, Kraków, 2019 | 19 | 2019 |
Niepełnosprawność i pedagogika. Pytanie o podmiot a zmiana paradygmatyczna dyscypliny J Rzeźnicka-Krupa Studia z Teorii Wychowania 2, 267-283, 2011 | 14 | 2011 |
Niepełnosprawność w perspektywie kulturowej: źródła zmian w obszarze konstruowania przedmiotu zainteresowań pedagogiki specjalnej J Rzeźnicka-Krupa Człowiek, Niepełnosprawność, Społeczeństwo 2, 7-21, 2012 | 10* | 2012 |
Niepełnosprawność intelektualna: narracje, reprezentacje, konteksty J Rzeźnicka-Krupa Niepełnosprawność. Dyskursy Pedagogiki Specjalnej 10, 2013 | 6* | 2013 |
Konstruktywizm i pedagogika różnorodności w kontekście edukacji włączającej J Rzeźnicka-Krupa Problemy Wczesnej Edukacji 16 (4 (51)), 153-166, 2020 | 5 | 2020 |
Pytania o relacje w przestrzeni życia społecznego kreowane wokół opozycji sprawność-niepełnosprawność J Rzeźnicka-Krupa Edukacja-moralność-sfera publiczna pod red. J. Rutkowiak, D. Kubinowskiego i …, 2007 | 4* | 2007 |
Sztuka zaangażowana: społeczno-kulturowe aspekty dorosłości osób z niepełnosprawnością w kontekście projektu „Więcej niż teatr” Instytutu im. Jerzego Grotowskiego we Wrocławiu J Rzeźnicka-Krupa Niepełnosprawność 2016 (24 (2016)), 96-113, 2016 | 3 | 2016 |
Pedagogika specjalna – rozważania na marginesie studiów kulturowych J Rzeźnicka-Krupa Wielowymiarowość edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością pod red …, 2009 | 3 | 2009 |
Miejsce i rola komunikacji alternatywnej i wspomaganej w systemie kształcenia polskich logopedów J Rzeźnicka-Krupa Kształcenie logopedyczne - cele i formy pod red. E. Łuczyńskiego, 2000 | 3* | 2000 |
Performatywny wymiar studiów o niepełnosprawności: badania na pograniczu nauk społecznych, humanistyki i sztuki J Rzeznicka-Krupa Jak badać zjawisko niepełnosprawności. Szanse i zagrożenia założeń …, 2020 | 2 | 2020 |
Edukacja i niepełnosprawność-wyrównywanie szans czy reprodukcja społecznych nierówności J Rzeźnicka-Krupa Niepełnosprawność. Dyskursy Pedagogiki Specjalnej, 2019 | 2 | 2019 |
Znaczenia nadawane wsparciu w dorosłości i własnej w nim roli przez terapeutów dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną A Woynarowska, J Rzeźnicka-Krupa Niepełnosprawność. Dyskursy Pedagogiki Specjalnej 16, 174-185, 2014 | 2 | 2014 |
Krytyczne konteksty tworzenia wiedzy na pograniczu pedagogiki radykalnej i współczesnej sztuki zaangażowanej (czyli, co może łączyć analizę dyskursu współczesnej sztuki z … J Rzeźnicka-Krupa Ars Educandi 9, 191-205, 2012 | 2 | 2012 |
Obszary zainteresowań i nurty badawcze we współczesnych europejskich studiach nad niepełnosprawnością – refleksje z analizy dyskursu akademickiego J Rzeźnicka-Krupa Niepełnosprawność. Półrocznik Naukowy 5, 69-84, 2011 | 2 | 2011 |
Inny w edukacji – transmisyjne i interpretacyjne podejście do uczenia(się) w kontekście pytań o edukację osób niepełnosprawnych J Rzeźnicka-Krupa Paradygmaty współczesnej dydaktyki pod red. L. Hurło, D. Klus-Stańskiej i M …, 2009 | 2 | 2009 |