Response to novel object in Wistar and wild-type (WWCPS) rats Ł Tanaś, W Pisula Behavioural processes 86 (2), 279-283, 2011 | 34 | 2011 |
Effects of post-weaning social isolation and environment al enrichment on exploratory behavior and ankiety in Wistar rats Ł Tanaś, P Ostaszewski, A Iwan Acta Neurobiologiae Experimentalis 75 (1), 72-79, 2015 | 26 | 2015 |
The importance of teachers’ need for cognition in their use of technology in mathematics instruction L Tanas, K Winkowska-Nowak, K Pobiega Frontiers in Psychology 11, 259, 2020 | 20 | 2020 |
Beyond inhibitory control: Relationship between spatial and social skills in preschool children Ł Tanaś, KM Szarek Cognitive Development 59, 101084, 2021 | 7 | 2021 |
Children's implicit theories of creativity in science KP vel Żabik, Ł Tanaś, I Iłowiecka-Tańska, M Karwowski Thinking Skills and Creativity 41, 100898, 2021 | 5 | 2021 |
Response to novelty in rats tested in isolation and in pairs: focus on exploration and play Ł Tanaś, R Stryjek Polish Psychological Bulletin, 2008 | 5 | 2008 |
Curiosity in children and adolescents: Data from the Polish adaptation of the Need for Cognition Scale. Ł Tanaś Psychological Test Adaptation and Development 2 (1), 24, 2021 | 4 | 2021 |
Psychopathic traits and empathy: moral decision making and complex affect expression recognition. Ł Tanaś, E Łuczak Psychiatria Polska 55 (6), 1235-1255, 2021 | 3 | 2021 |
Females and STEM: The Anna Karenina Principle [Commentary] L Tanas, K Winkowska-Nowak, J Roszak, KP vel Zabik IEEE Technology and Society Magazine 39 (1), 12-15, 2020 | 3 | 2020 |
Tendency to Feel Guilt, not Empathy or Shame, Relates to Supportive School Climate Ł Tanaś Foundations 5 (3), 292-314, 2020 | 1 | 2020 |
Nasilenie cech psychopatycznych a empatia: podejmowanie decyzji moralnych i rozpoznawanie złożonej ekspresji mimicznej E Łuczak, Ł Tanaś Psychiatr. Pol 55 (6), 1235-1255, 2021 | | 2021 |
Children's implicit theories of creativity in science. Ł Tanaś, I Iłowiecka-Tańska, M Karwowski Thinking Skills and Creativity, 2021 | | 2021 |
Attachment Style, Empathy and Moral Foundations as Predictors of Attitudes Towards Sexual Behavior during Childhood. Ł TANAŚ, O STĘPIEŃ Developmental Psychology/Psychologia Rozwojowa 25 (4), 2020 | | 2020 |
Styl więzi, empatia i kody moralne jako predyktory postaw względem zachowań seksualnych okresu dzieciństwa Ł Tanaś, O Stępień Psychologia Rozwojowa 2020 (Numer 4), 45-62, 2020 | | 2020 |
The Anna Karenina Principle Females and STEM L Tanas, K Winkowska-Nowak, J Roszak, K Zabik IEEE TECHNOLOGY AND SOCIETY MAGAZINE 39 (1), 12-15, 2020 | | 2020 |
Szkoły demokratyczne: założenia edukacyjne oraz charakterystyka uczniów klas I–III na tle szkoły powszechnej K Kinga, T Łukasz, T Magdalena Psychologia Wychowawcza, 113-131, 2017 | | 2017 |
ZMIANY CIEKAWOŚCI POZNAWCZEJ I AKCEPTACJI TECHNOLOGII W NAUCZANIU MATEMATYKI PO SZKOLENIU W PROGRAMIE GEOGEBRA SG Gospodarstwa Studia Psychologiczne 55 (2), 15-23, 2017 | | 2017 |
Cross-Cultural Variability in Sociosexuality as a Cooperative Problem Ł Tanaś Social Studies 15, 2, 2016 | | 2016 |
ROZWÓJ MYŚLENIA SPOŁECZNO-MORALNEGO WE WSPÓŁCZESNEJ KONCEPCJI POZNAWCZO-ROZWOJOWEJ: POMIAR I PRZYKŁADY ZASTOSOWAŃ W EDUKACJI Ł Tanaś, L Rycielska, R Kaczan, PO ŻYLICZ PRACE PSYCHOLOGICZNE, 7, 2015 | | 2015 |
MOBILNA WYSTAWA NAUKOWA W ŚRODOWISKU SZKOLNYM I Iłowiecka-Tańska, J Rozenbaum, E Świdrowska, Ł Tanaś, CN Kopernik | | |