Wojciech Kulesza
Wojciech Kulesza
Zweryfikowany adres z swps.edu.pl
TytułCytowane przezRok
The Echo Effect: The Power of Verbal Mimicry to Influence Prosocial Behavior
M Kulesza, Dolinski, Huisman
Journal of Language and Social Psychology 33 (2), 182-201, 2014
44*2014
Attractive chameleons sell: the mimicry‐attractiveness link
W Kulesza, Z Szypowska, MS Jarman, D Dolinski
Psychology & Marketing 31 (7), 549-561, 2014
412014
The face of the chameleon: The experience of facial mimicry for the mimicker and the mimickee
WM Kulesza, A Cisłak, RR Vallacher, A Nowak, M Czekiel, S Bedynska
The Journal of social psychology 155 (6), 590-604, 2015
232015
The conversational chameleon: An investigation into the link between dialogue and verbal mimicry
W Kulesza, D Dolinski, P Wicher, A Huisman
Journal of Language and Social Psychology 35 (5), 515-528, 2016
82016
The mere liking effect: Attitudinal influences on attributions of moral character.
B Bocian, K., Baryła, W., Kulesza, W, Schnall, S., & Wojciszke
Journal of Experimental Social Psychology 79, 9-20, 2018
72018
Efekt kameleona
W Kulesza
Psychologia naśladownictwa, 2017
52017
Interpersonal fluency: Toward a model of coordination and affect in social relations
W Kulesza, RR Vallacher, A Nowak
Complex Human Dynamics, 171-190, 2013
52013
The use of mimicry to improve evaluation of unsought beverages
T Kulesza, W., Dolinski, D., Migon, M., Rizulla, A., Gamian-Wilk, M., Grzyb
Food Quality and Preference 62, 137-143, 2017
32017
The use of mimicry to improve evaluation of unsought beverages
W Kulesza, D Dolinski, M Migon, A Rizulla, ...
Food Quality and Preference 62, 137-143, 2017
32017
Lubię Cię, bo jesteśmy dobrze zgrani: wpływ koordynacji na pozytywne nastawienie w relacjach społecznych
W Kulesza, A Nowak
Przegląd Psychologiczny 46, 323-338, 2003
32003
Wpływowy kameleon: przegląd badań z zakresu mimikry w kontekście technik wpływu społecznego
W Kulesza
Psychologia Społeczna 12 (40), 56-73, 2017
22017
Knowing that you mimic me: the link between mimicry, awareness and liking
W Kulesza, D Dolinski, P Wicher
Social Influence 11 (1), 68-74, 2016
22016
(Nie) świadomy kameleon. Analiza związku między stosowaniem niewerbalnej mimikry, uległością wobec tego procesu a (nie) świadomością
W Kulesza
Psychologia Społeczna 11 (37), 183-195, 2016
22016
The Chameleon as a Leech: The Costs of Mimicry for the Mimickee
S Kot, W Kulesza
Polish Psychological Bulletin 1, 1-169, 2016
22016
A co ja robię tu? Teoria poziomu identyfikacji działania dwadzieścia lat później
W Kulesza
Psychologia Społeczna 3 (3 (8)), 197-209, 2008
22008
Dlaczego Ciebie lubię? Bo się koordynujemy
W Kulesza, A Nowak
Wydawnictwo SWPS, 2007
22007
The internet changed chess rules: Queen is equal to pawn. How social media influence opinion spreading
T Rak, W Kulesza, N Chrobot
Social Psychological Bulletin 13, e25660, 2018
12018
Jak Internet przyspiesza przemiany społeczne?: modyfikacja modelu wpływu społecznego Nowaka-Szamreja-Latané
T Rak, W Kulesza
Kraków: Biblioteka Jagiellońska, 2013
12013
Temporal Aspects of the Chameleon Effect and Hospitality: The Link Between Mimicry, Its Impact, and Duration
W Kulesza, D Dolinski, K Szczęsna, M Kosim, T Grzyb
Cornell Hospitality Quarterly 60 (3), 212-215, 2019
2019
Supplementary materials to: The internet chess rules change: Queen equals to pawn
T Rak, W Kulesza, N Chrobot
PsychOpen, 2018
2018
Nie można teraz wykonać tej operacji. Spróbuj ponownie później.
Prace 1–20