Obserwuj
Monika Szczygieł
Monika Szczygieł
Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie
Zweryfikowany adres z up.krakow.pl
Tytuł
Cytowane przez
Cytowane przez
Rok
Math Anxiety Assessment with the Abbreviated Math Anxiety Scale: Applicability and Usefulness: Insights from the Polish Adaptation
K Cipora, M Szczygieł, K Willmes, HC Nuerk
Frontiers in Psychology 6, 1833, 2015
942015
When does math anxiety in parents and teachers predict math anxiety and math achievement in elementary school children? The role of gender and grade year
M Szczygieł
Social Psychology of Education 23 (4), 1023-1054, 2020
272020
Gender, general anxiety, math anxiety and math achievement in early school-age children
M Szczygiel
Issues in Educational Research 30 (3), 1126-1142, 2020
182020
More Evidence that Math Anxiety is Specific to Math in Young Children: The Correlates of the Math Anxiety Questionnaire for Children (MAQC): The Correlates of the Math Anxiety …
M Szczygieł
International Electronic Journal of Elementary Education 12 (5), 429-438, 2020
142020
Exploring the nature of math anxiety in young children: Intensity, prevalence, reasons
M Szczygieł, B Pieronkiewicz
Mathematical Thinking and Learning 24 (3), 248-266, 2022
122022
The relationship between math anxiety and math achievement in young children is mediated through working memory, not by number sense, and it is not direct
M Szczygieł
Contemporary Educational Psychology 65, 101949, 2021
112021
How to measure math anxiety in young children? Psychometric properties of the modified Abbreviated Math Anxiety Scale for Elementary Children (mAMAS-E)
M Szczygieł
Polish Psychological Bulletin 50 (4), 2019
102019
Palce, które liczą: znaczenie liczenia na palcach dla poznania matematycznego u człowieka dorosłego
K Cipora, M Szczygieł, M Hohol
Psychologia-Etologia-Genetyka, 59-73, 2014
102014
Fałszywe przekonania na temat działania mózgu i zjawisk psychicznych, czyli neuromity i psychomity w edukacji
M Szczygieł, K Cipora
Edukacja. Studia, Badania, Innowacje 2, 19-32, 2014
92014
Lęk przed matematyką przyszłych nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Jak uczyć, kiedy sama się boję?
M Szczygieł, K Cipora
Problemy Wczesnej Edukacji 33 (2), 89-101, 2016
82016
Wyścig Liczb–The Number Race–polska wersja językowa narzędzia wczesnej interwencji w przypadku ryzyka dyskalkulii rozwojowej oraz ws pomagania roz
K Cipora
Psychologia-Etologia-Genetyka, 71-85, 2013
72013
Liczenie na palcach w ontogenezie i jego znaczenie dla rozwoju kompetencji matematycznych
M Szczygieł, K Cipora, M Hohol
Psychologia rozwojowa 20 (3), 2015
52015
Predictors of positive and negative risk-taking in adolescents and young adults: similarities and differences
J Fryt, M Szczygiel
Europe's journal of psychology 17 (1), 17, 2021
42021
Gry planszowe jako narzędzie wspomagania rozwoju wczesnych kompetencji matematycznych
K Cipora, M Szczygieł
Edukacja 3, 60–75, 2013
42013
Positive and negative risk taking in adolescence: Age patterns and relations to social environment
J Fryt, M Szczygieł, N Duell
New directions for child and adolescent development 2021 (179), 127-146, 2021
32021
How can parents and elementary school teachers promote resilience in young children through mathematical conversations?
B Pieronkiewicz, M Szczygieł
Early Child Development and Care 190 (10), 1604-1618, 2020
32020
Transgressing personal foregrounds through the learning of mathematics
B Pieronkiewicz, M Szczygieł
Early Child Development and Care 188 (4), 463-477, 2018
32018
Not only reliability! The importance of the ecological validity of the Math Anxiety Questionnaire for Adults.
M Szczygieł
European Journal of Psychological Assessment 38 (2), 78, 2022
22022
Sukcesy i porażki w uczeniu się matematyki: uwarunkowania osiągnięć matematycznych uczniów edukacji wczesnoszkolnej
M Szczygieł
Wydawnictwo Libron, 2020
22020
Many face (t) s of young people’s risk-taking: individual and situational determinants
K Czernecka, J Fryt, M Szczygieł, A La Torre, T Smolen
Current Issues in Personality Psychology 6 (2), 112-121, 2018
22018
Nie można teraz wykonać tej operacji. Spróbuj ponownie później.
Prace 1–20