Monika Szczygieł
Monika Szczygieł
Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie
Zweryfikowany adres z up.krakow.pl
Tytuł
Cytowane przez
Cytowane przez
Rok
Math anxiety assessment with the Abbreviated Math Anxiety Scale: Applicability and usefulness: Insights from the Polish adaptation
K Cipora, M Szczygieł, K Willmes, HC Nuerk
Frontiers in Psychology 6, 1833, 2015
752015
When does math anxiety in parents and teachers predict math anxiety and math achievement in elementary school children? The role of gender and grade year
M Szczygieł
Social Psychology of Education 23 (4), 1023-1054, 2020
142020
Gender, general anxiety, math anxiety and math achievement in early school-age children
M Szczygiel
Issues in Educational Research 30 (3), 1126-1142, 2020
122020
How to measure math anxiety in young children? Psychometric properties of the modified Abbreviated Math Anxiety Scale for Elementary Children (mAMAS-E)
M Szczygieł
Polish Psychological Bulletin, 303-315-303-315, 2019
92019
Palce, które liczą: znaczenie liczenia na palcach dla poznania matematycznego u człowieka dorosłego
K Cipora, M Szczygieł, M Hohol
Psychologia-Etologia-Genetyka, 59-73, 2014
92014
Fałszywe przekonania na temat działania mózgu i zjawisk psychicznych, czyli neuromity i psychomity w edukacji
M Szczygieł, K Cipora
Edukacja. Studia, Badania, Innowacje 2, 19-32, 2014
82014
More Evidence that Math Anxiety is Specific to Math in Young Children: The Correlates of the Math Anxiety Questionnaire for Children (MAQC): The Correlates of the Math Anxiety …
M Szczygieł
International Electronic Journal of Elementary Education 12 (5), 429-438, 2020
62020
Wyścig Liczb–The Number Race–polska wersja językowa narzędzia wczesnej interwencji w przypadku ryzyka dyskalkulii rozwojowej oraz ws pomagania roz
K Cipora
Psychologia-Etologia-Genetyka, 71-85, 2013
62013
Lęk przed matematyką przyszłych nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Jak uczyć, kiedy sama się boję?
M Szczygieł, K Cipora
Problemy Wczesnej Edukacji 33 (2), 89-101, 2016
52016
Liczenie na palcach w ontogenezie i jego znaczenie dla rozwoju kompetencji matematycznych
M Szczygieł, K Cipora, M Hohol
Psychologia rozwojowa 20 (3), 2015
42015
Gry planszowe jako narzędzie wspomagania rozwoju wczesnych kompetencji matematycznych
K Cipora, M Szczygieł
Instytut Badań Edukacyjnych, 2013
32013
Positive and negative risk taking in adolescence: Age patterns and relations to social environment
J Fryt, M Szczygieł, N Duell
New directions for child and adolescent development, 2021
22021
Exploring the nature of math anxiety in young children: Intensity, prevalence, reasons
M Szczygieł, B Pieronkiewicz
Mathematical Thinking and Learning, 1-19, 2021
22021
Predictors of positive and negative risk-taking in adolescents and young adults: similarities and differences
J Fryt, M Szczygiel
Europe's journal of psychology 17 (1), 17, 2021
22021
How can parents and elementary school teachers promote resilience in young children through mathematical conversations?
B Pieronkiewicz, M Szczygieł
Early Child Development and Care 190 (10), 1604-1618, 2020
22020
Sukcesy i porażki w uczeniu się matematyki: uwarunkowania osiągnięć matematycznych uczniów edukacji wczesnoszkolnej
M Szczygieł
Wydawnictwo Libron, 2020
22020
Transgressing personal foregrounds through the learning of mathematics
B Pieronkiewicz, M Szczygieł
Early Child Development and Care 188 (4), 463-477, 2018
22018
Many face (t) s of young people’s risk-taking: individual and situational determinants
K Czernecka, J Fryt, M Szczygieł, AL Torre, T Smolen
CIPP, -, 2015
22015
Not only reliability! The importance of the ecological validity of the Math Anxiety Questionnaire for Adults.
M Szczygieł
European Journal of Psychological Assessment, 2021
12021
COVID-19 lockdown as an atypical stressful situation and ways of coping with it
M Lelek-Kratiuk, M Szczygieł
Polish Psychological Bulletin 52 (2), 2021
12021
Nie można teraz wykonać tej operacji. Spróbuj ponownie później.
Prace 1–20