Magdalena Kempna-Pieniążek
Magdalena Kempna-Pieniążek
adiunkt w Zakładzie Filmoznawstwa i Wiedzy o Mediach, Uniwersytet Śląski
Zweryfikowany adres z us.edu.pl
TytułCytowane przezRok
Neo-noir
M Kempna-Pieniążek
Ciemnie zwierciadło czasów kryzysu. Katowice, 2015
32015
Neo-noir: ciemne zwierciadło czasów kryzysu
M Kempna-Pieniążek
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2015
32015
Polskie adaptacje estetyki noir i neo-noir–rekonesans historyczny
M KEMPNA-PIENIĄŻEK
BIBLIOTEKA, 213, 2015
22015
Formuły duchowości w kinie najnowszym
M Kempna-Pieniążek
22013
Polska półka filmowa. Krótkometrażowe filmy aktorskie i animowane w nauczaniu języka polskiego [recenzja]
M Kempna-Pieniążek
EKRANy, 107, 2019
2019
Między Sundance a Hollywood: kino amerykańskie epoki Clintona
M Kempna-Pieniążek
Historia kina 4, 161-225, 2019
2019
Niedokończona konkwista. O niezrealizowanym projekcie filmowym Wernera Herzoga
M Kempna-Pieniążek
Prace Kulturoznawcze 22 (3), 41-52, 2018
2018
Ideologie (i) przyjemności
M Kempna-Pieniążek
Kwartalnik Filmowy, 247-252, 2018
2018
Obszary tabu w kinie biblijnym głównego nurtu
M Kempna-Pieniążek
Kultury obrazu - tabu - edukacja, 102-112, 2018
2018
Nuri Bilge Ceylan: dalekie miejsca i bliskie twarze
M Kempna-Pieniążek
Autorzy kina europejskiego VII, 127-146, 2018
2018
Inny/Obcy. Transnarodowe i transgresyjne motywy w twórczości Petera Weira
M Kempna-Pieniążek, P Pieniążek
Ekrany, 2018
2018
Dziwne losy Anne Shirley
M Kempna-Pieniążek
artPAPIER, artpapier.com, 2017
2017
Terytorium rezu. Symbolika oraz kulturowe konteksty krajobrazu indiańskiego rezerwatu we współczesnym północnoamerykańskim kinie i komiksie
M Kempna-Pieniążek
Studia de Cultura, 30-38, 2017
2017
Filmowe pejzaże Europy
M Kempna-Pieniążek, B Kita
2017
Różne oblicza pustyni: "Polowanie na króliki" Doris Pilkington i Phillipe'a Noyce'a
M Kempna-Pieniążek
Od Banjo Patersona do Meliny Marchetty: adaptacje literatury australijskiej …, 2017
2017
Inny/obcy: transgresyjne i transnarodowe motywy w twórczości Petera Weira
M Kempna-Pieniążek, P Przemysław
2017
Dumontland: pejzaż duchowej pustyni
M Kempna-Pieniążek
Filmowe pejzaże Europy, 201-225, 2017
2017
Skandynawia pod lupą
M KEMPNA-PIENIĄŻEK
Kwartalnik Filmowy, 326-331, 2017
2017
Sto lat "Quo vadis" na ekranie
M Kempna-Pieniążek
artPAPIER, artpapier.com, 2016
2016
Marcin Dorociński: polska twarz neo-noiru
M Kempna-Pieniążek
Pleograf, 14, 2016
2016
Nie można teraz wykonać tej operacji. Spróbuj ponownie później.
Prace 1–20