Radosław Kossakowski
Title
Cited by
Cited by
Year
Ostatni bastion antykonsumeryzmu? Kibice industrialni w dobie komercjalizacji sportu
D Antonowicz, R Kossakowski, T Szlendak
Studia Socjologiczne, 113-139, 2011
45*2011
Where are the hooligans? Dimensions of football fandom in Poland
R Kossakowski
International Review for the Sociology of Sport 52 (6), 693-711, 2017
332017
Aborygeni i konsumenci: o kibicowskiej wspólnocie, komercjalizacji futbolu i stadionowym apartheidzie
D Antonowicz, R Kossakowski, T Szlendak
Wydawnictwo IFiS PAN, 2015
31*2015
Piłkarz jako marka i peryferyjny kibic jako aborygen. O wybranych społecznych konsekwencjach komercjalizacji sportu
D Antonowicz, R Kossakowski, T Szlendak
232012
From communist fan clubs to professional hooligans: A history of Polish fandom as a social process
R Kossakowski
Sociology of Sport Journal 34 (3), 281-292, 2017
162017
Flaming flares, football fanatics and political rebellion: Resistant youth cultures in late capitalism
D Antonowicz, R Kossakowski, T Szlendak
Eastern European Youth Cultures in a Global Context, 131-144, 2016
162016
Stadiony piątej generacji jako „maszyny do życia”
T Szlendak, D Antonowicz, R Kossakowski, M Sipińska-Małaszyńska
Prakseologia, 229-257, 2014
16*2014
Polish ultras in the post-socialist transformation
R Kossakowski, T Szlendak, D Antonowicz
Sport in Society 21 (6), 854-869, 2018
142018
Od chuliganów do aktywistów?: polscy kibice i zmiana społeczna
R Kossakowski
Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych Universitas, 2017
102017
Marginalised, patronised and instrumentalised: Polish female fans in the ultras’ narratives
D Antonowicz, H Jakubowska, R Kossakowski
International Review for the Sociology of Sport 55 (1), 60-76, 2020
92020
Football, conservative values, and a feeling of oneness with the group: A study of Polish football fandom
R Kossakowski, T Besta
East European Politics and Societies 32 (4), 866-891, 2018
72018
Proud to be tukker. A football club and the building of local identity: the case of FC Twente Enschede
R Kossakowski
Przegląd Socjologiczny 62 (3), 107-127, 2013
72013
Między dramaturgią a totalnością-call center w zwierciadle socjologii Ervinga Goffmana
R Kossakowski
Studia Socjologiczne 188 (1), 77-98, 2008
7*2008
From the bottom to the Premiership: The significance of the supporters’ movement in the governance of football clubs in Poland
R Kossakowski
Football and Supporter Activism in Europe, 233-255, 2017
62017
Performans na trybunach. O kulturowo-dramaturgicznym aspekcie kibicowania
R Kossakowski
Studia Humanistyczne AGH (od 2012) 13 (1), 9-27, 2014
52014
Solidarność mechaniczna zrekapitulowana–o przydatności teorii emila durkheima w opisie kibiców piłkarskich
R Kossakowski
Studia i Monografie AWF we Wrocławiu 114, 101-114, 2013
52013
Piłka nożna w uścisku rynku
D Antonowicz, R Kossakowski, T Szlendak
Społeczne konsekwencje komercjalizacji futbolu w narracjach kibiców Lechii …, 2012
52012
The reproduction of hegemonic masculinity in football fandom: an analysis of the performance of Polish ultras
R Kossakowski, D Antonowicz, H Jakubowska
The Palgrave Handbook of Masculinity and Sport, 517-536, 2020
42020
"Kibole" wyklęci w poszukiwaniu autentyczności: próba rekonstrukcji polityki tożsamości polskich kibiców
R Kossakowski
Kultura Współczesna. Teoria, Interpretacje, Praktyka, 2015
42015
Chuligaństwo czy figuracja w procesie cywilizowania
R Kossakowski
Recepcja Szkoły Leicester a świat polskich kibiców piłkarskich, 159-180, 2015
42015
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20