Learning English while exploring the national cultural heritage: Technology-assisted project-based language learning in an upper-secondary school J Pitura, M Berlińska-Kopeć Teaching English with Technology 18 (1), 37-52, 2018 | 26 | 2018 |
“Creating a comic strip is very creative and thanks to it we learn and remember”–student perceptions of a biology challenge in a gamified extracurricular CLIL project J Pitura, D Chmielarz Teaching English with Technology 17 (3), 77-95, 2017 | 22 | 2017 |
Developing L2 speaking skills in English-medium EFL higher education J Pitura Innovation in Language Learning and Teaching 16 (2), 118-143, 2022 | 20 | 2022 |
Action research on the application of technology assisted urban gaming in language education in a Polish upper-secondary school J Pitura, E Terlecka-Pacut Computer assisted language learning 31 (7), 734-763, 2018 | 18 | 2018 |
Efekty nauczania języka angielskiego na III etapie edukacyjnym. Raport końcowy Badania uczenia się i nauczania języków obcych w gimnazjum i Badania umiejętności mówienia. A Gajewska-Dyszkiewicz, M Marczak, K Paczuska, J Pitura, K Kutyłowska Instytut Badań Edukacyjnych, 2015 | 7* | 2015 |
i Kutyłowska, K.(2015) A Gajewska-Dyszkiewicz, M Marczak, K Paczuska, J Pitura Efekty nauczania języka angielskiego na III etapie edukacyjnym. Raport …, 0 | 7 | |
Technology-enhanced socialisation into disciplinary writing in L2: insights from the perceptions of MA TEFL students J Pitura Computer Assisted Language Learning 35 (9), 2361-2390, 2022 | 6 | 2022 |
Adult educator development and burnout: self-management of generic competences in problem prevention J Pitura The Futures of Adult Educator (s): Agency, Identity and Ethos. Joint …, 2012 | 5 | 2012 |
Using the e-questionnaire in qualitative applied linguistics research J Pitura Research Methods in Applied Linguistics 2 (1), 100034, 2023 | 3 | 2023 |
CALL for Mobility J Pitura, S Sauro Peter Lang Publishing Group, 2018 | 2 | 2018 |
Zastosowanie bloga we wspieraniu refleksji studenckiej podczas praktyk pedagogicznych J Pitura neofilolog, 253-265, 2017 | 2 | 2017 |
Osiągnięcia gimnazjalistów w zakresie języka angielskiego: podstawa programowa wciąż niezrealizowana A Gajewska-Dyszkiewicz, K Paczuska, M Marczak, J Pitura, M Muszyński, ... Języki Obce w Szkole 60 (2), 2016 | 2 | 2016 |
Stres i wypalenie nauczycielskie czyli o warunkach finansowych i stabilności zatrudnienia z perspektywy nauczycieli języka angielskiego w Polsce J Pitura Języki Obce w Szkole 2, 11-17, 2014 | 2 | 2014 |
Wirtualna wymiana dla edukacji włączającej uczniów z uszkodzeniami słuchu K Karpińska-Szaj, J Pitura Języki Obce w Szkole 4, 11-15, 2018 | 1 | 2018 |
Edukacja Międzykulturowa. Forum Glottodydaktyczne. Materiały z Konferencji Naukowej A Rabczuk | 1 | 2013 |
Participatory action research: advocacy and activism for promoting social justice in and through CALL J Pitura Computer Assisted Language Learning, 1-26, 2024 | | 2024 |
Digital Note-Taking for Writing J Pitura Digital Writing Technologies in Higher Education: Theory, Research, and …, 2023 | | 2023 |
Tools for Scaffolding the Development of L2 Speaking in English-medium Higher Education: Lessons from Poland and Australia J Pitura, H Chang Theory and Practice of Second Language Acquisition 9 (2), 1-35, 2023 | | 2023 |
Revealing attitude toward statistics among MA TEFL students: A Systemic Functional Linguistics perspective J Pitura Beyond Philology An International Journal of Linguistics, Literary Studies …, 2023 | | 2023 |
The Journal. Wykorzystanie symulacji globalnej w rozwijaniu umiejętności pisania w języku angielskim J Pitura Języki Obce w Szkole, 79-84, 2023 | | 2023 |