University students’ strategies of coping with stress during the coronavirus pandemic: Data from Poland A Babicka-Wirkus, L Wirkus, K Stasiak, P Kozłowski PloS one 16 (7), e0255041, 2021 | 227 | 2021 |
Uczeń (nie) biega i (nie) krzyczy: rytuały oporu jako przejaw autoekspresji młodzieży A Babicka-Wirkus Oficyna Wydawnicza" Impuls", 2015 | 31 | 2015 |
Kultury oporu w szkole: dziaĹ ‚ania, motywacje, przestrzeĹ „ A Babicka-Wirkus Wolters Kluwer, 2019 | 29 | 2019 |
Burnout among probation officers in Poland and the role of preferred styles of coping with stress Ł Wirkus, A Babicka-Wirkus, R Opora, K Stasiak International Journal of Environmental Research and Public Health 18 (1), 355, 2021 | 19 | 2021 |
Internalizing and externalizing disorder levels among adolescents: Data from Poland A Babicka-Wirkus, P Kozłowski, Ł Wirkus, K Stasiak International journal of environmental research and public health 20 (3), 2752, 2023 | 12 | 2023 |
A three-dimensional model of resistance in education A Babicka-Wirkus The New Educational Review 52, 43-54, 2018 | 10 | 2018 |
Kultury oporu w szkole A Babicka-Wirkus, E Bochno, M Dudzikowa Działania-motywacje-przestrzeń, Warszawa, 2018 | 10 | 2018 |
Respektowanie prawa do autoekspresji a rytuały oporu gimnazjalistów A Babicka-Wirkus Biuro Rzecznika Praw Dziecka, 2018 | 10 | 2018 |
Ocena okresowa nauczyciela akademickiego na kierunkach pedagogicznych w polskich uniwersytetach. Analiza dokumentów regulacyjnych A Babicka-Wirkus, S Pasikowski, A Szplit | 9 | 2015 |
Głos dziecka w przedszkolu–między swobodą wypowiedzi a milczeniem A Babicka-Wirkus, M Groenwald Problemy wczesnej edukacji 40 (1), 95-104, 2018 | 8 | 2018 |
(Nie) normatywność rytuałów oporu w szkole A Babicka-Wirkus Teraźniejszość–Człowiek–Edukacja 19 (1 (73)), 73-86, 2016 | 8 | 2016 |
The Dialectic of Ignorance in School A Babicka-Wirkus, M Rusnak Forum Oświatowe 28 (2 (56)), 83–96-83–96, 2016 | 6 | 2016 |
Oblicza kobiecości w perspektywie postaw wobec ciała przejawianych przez nastolatki A Babicka-Wirkus Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli, 2011 | 6 | 2011 |
Children’s rights and human rights as a key condition for the education of transformative teachers A Babicka-Wirkus Rethinking Teacher Education for the 21st Century: Trends, Challenges and …, 2019 | 5 | 2019 |
Od autorytaryzmu do emancypacji O niebezpiecznych polach relacyjnych między kuratorem a podopiecznym A Babicka-Wirkus Resocjalizacja Polska 17 (1), 103-113, 2019 | 5 | 2019 |
Szkoła jako miejsce zniewolenia i/lub wyzwolenia ucznia, czyli o potencjale rytuałów oporu gimnazjalistów,[w:] E. Bilińska-Suchanek (red.), Opór w kulturze. Tradycja–Edukacja … A Babicka-Wirkus Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków, 2014 | 5 | 2014 |
Dilemmas of the modern educational discourse I Surina LIT Verlag Münster, 2014 | 5 | 2014 |
Democracy and children ́s right to self-expression in lower secondary school A Babicka-Wirkus Voces de la Educación, 2018 | 4 | 2018 |
Gaps in online education in the times of a pandemic in the opinion of Polish and Kenyan students A Babicka-Wirkus, A Cywiński, S Muoki Joshua, W Walat Dyskursy Młodych Andragogów 22, 183-195, 2021 | 3 | 2021 |
Style adaptacji uczniów do szkoły. Inspiracje dla nauczycieli wczesnej edukacji A Babicka-Wirkus Problemy Wczesnej Edukacji 15 (4 (47)), 26-34, 2019 | 3 | 2019 |