The Need for Creating and Developing Intercultural Competences among International Students E Żyłkiewicz-Płońska, E Aciene Tiltai. Bridges. Brucken. Social Sciences, 89-107, 2014 | 13* | 2014 |
Europejski wymiar w edukacji młodzieży akademickiej: studium porównawcze E Żyłkiewicz-Płońska Wydawnictwo Naukowe Katedra, 2016 | 8 | 2016 |
The importance of socio-cultural context of learning. Specificity of working with culturally diverse groups of students E Żyłkiewicz-Płońska Tiltai. Bridges. Brucken. Social Sciences, 103-112, 2013 | 4* | 2013 |
Youth Identity from Ecological Perspective. Between Education and Prevention J Nikitorowicz, K Sawicki, E Żyłkiewicz-Płońska Society. Integration. Education. Proceedings of the International Scientific …, 2017 | 3 | 2017 |
An outline of the phenomenon of refugeeism in Poland. Towards research into refugee resilience A Młynarczuk-Sokołowska, E Żyłkiewicz-Płońska Edukacja Międzykulturowa 15 (2), 138-163, 2021 | 2 | 2021 |
Identity in Ecological Settings. The Theory of Multidimensional Identity J Nikitorowicz, E Żyłkiewicz-Płońska Kultura i Edukacja 4 (118), 9-20, 2017 | 2* | 2017 |
Europejska polityka edukacyjna wobec szkolnictwa wyższego E Żyłkiewicz-Płońska Pogranicze. Studia społeczne 30, 95-112, 2017 | 2 | 2017 |
Poczucie tożsamości młodzieży akademickiej w perspektywie socjoekologicznej E Żyłkiewicz-Płońska Edukacja Międzykulturowa 21 (2), 98-116, 2023 | | 2023 |
Emilia Żyłkiewicz-Płońska E Żyłkiewicz-Płońska Youth Participation and Solidarity, 89, 2022 | | 2022 |
Socioecological resources of Polish youth in the perspective of resilience E Żyłkiewicz-Płońska, K Rychlicka-Maraszek Wydawnictwo Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach, 2020 | | 2020 |
Plans to Combine Work and Family in Portuguese and Polish Emerging Adults: Effects of Gender and Work Experience C Andrade, E Żyłkiewicz-Płońska, K Konaszewski The New Educational Review 60 (2), 71-82, 2020 | | 2020 |
Profile identyfikacyjne młodzieży akademickiej z wybranych krajów Unii Europejskiej E Żyłkiewicz-Płońska Forum Oświatowe 31 (1 (61)), 155–166, 2019 | | 2019 |
Kreowanie tożsamości społeczno-kulturowej i osobowej w warunkach wielokulturowości. Działalność naukowo-dydaktyczna pracowników Katedry Edukacji Międzykulturowej Uniwersytetu w … E Żyłkiewicz-Płońska, U Namiotko Acta Universitatis Nicolai Copernici Pedagogika 36 (2), 225-241, 2018 | | 2018 |
Personal Resources as Factors Concerning Adolescent’s Interests. Identity Implications K Konaszewski, E Żyłkiewicz-Płońska Kultura i Edukacja 116 (2), 156-167, 2017 | | 2017 |
Hanna Komorowska, Lucyna Aleksandrowicz-Pędich (eds): Coping with diversity. Language and culture education. Warszawa 2010, Academica Wydawnictwo SWPS, ss. 320. E Żyłkiewicz-Płońska Edukacja Międzykulturowa 5, 239-243, 2016 | | 2016 |
Europejski wymiar edukacji w kontekście mobilności studentów wybranych krajów Unii Europejskiej na przykładzie Programu „Uczenie się przez całe życie” Erasmus E Żyłkiewicz-Płońska | | 2015 |
Sprawozdanie z międzynarodowego projektu edukacyjnego” Kurs Intensywny Erasmusa SPICY” K Sawicki, E Żyłkiewicz-Płońska Pedagogika Społeczna, 169-172, 2013 | | 2013 |
W poszukiwaniu innowacyjnych metod kształcenia w pedagogice. Doświadczenia z uczestnictwa w Kursie Intensywnym LLP-Erasmus K Sawicki, E Żyłkiewicz-Płońska Pedagogika Szkoły Wyższej, 151-162, 2013 | | 2013 |
Polskie szkolnictwo wyższe w raporcie Lisbon Council „Obywatele i społeczeństwo w dobie ery wiedzy J Nikitorowicz, E Żyłkiewicz Edukacja. Studia. Badania. Innowacje, 138-144, 2009 | | 2009 |
Internationalisation of Higher Education Curriculum as a Strategy for Preparing Future Youth Workers K Sawicki, E Żyłkiewicz-Płońska Polish Journal of Educational Studies 74 (1), 31-44, 0 | | |