Bullying and exclusion from dominant peer group in Polish middle schools. M Wójcik, B Kozak Polish Psychological Bulletin 46 (1), 2-14, 2015 | 19 | 2015 |
The parallel culture of bullying in polish secondary schools: A grounded theory study W Małgorzata Journal of Adolescence 69, 72-79, 2018 | 13* | 2018 |
Meeting the needs of young adolescents: ABBL anti-bullying program during middle school transition M Wójcik, AM Hełka Psychological Reports 122 (3), 1043-1067, 2019 | 10 | 2019 |
Student action research: Preventing bullying in secondary school—Inkla project M Wójcik, M Mondry Action Research 18 (2), 251-269, 2020 | 9 | 2020 |
Zapobieganie wykluczeniu rówieśniczemu w gimnazjum M Wójcik, A Hełka, B Kozak, M Błońska, A Garbarciuk, M Małczak Edukacja 3, 123-140, 2015 | 9 | 2015 |
Psychologically based, anti-prejudice educational intervention–project K Popiołek, M Wójcik Polish Psychological Bulletin 43 (4), 223-232, 2012 | 4 | 2012 |
Frenemy: A New Addition to the Bullying Circle M Wójcik, F Wojciech Journal Of Interpersonal Violence, 2019 | 3 | 2019 |
Badania partycypacyjne z udziałem młodzieży. Projekt INKLA – zapobieganie przemocy rówieśniczej oraz projekt Photovoice - Szkoła, klasa, grupa rówieśnicza - blaski i cienie. M Wójcik, M Mondry Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja 20 (4(80)), 85-102, 2017 | 2 | 2017 |
Postrzeganie przez nauczycieli problemu przemocy rówieśniczej i jej przeciwdziałania w środowisku szkolnym M Wójcik, A Hełka, B Kozak, A Wośko, B Marta Czasopismo Psychologiczne 22 (2), 323-332, 2016 | 2 | 2016 |
Prejudice reduction in an educational setting. Practical outcomes from theoretical approaches M Wójcik, K Popiołek Polish Journal of Applied Psychology 12 (3), 45-63, 2014 | 2 | 2014 |
Social norms in the process of incurring and repaying financial liabilities among Poles with various indebtedness experiences AM Hełka, M Wójcik Polish Psychological Bulletin, 54-62, 2019 | 1 | 2019 |
Tworzenie pozytywnego klimatu klasy gimnazjalnej jako czynnik zapobiegający wykluczaniu i przemocy rówieśniczej. Interwencja Edukacyjna Bliżej WA WójcikMałgorzata ,Hełka Anna Człowiek w społeczności lokalnej. Partycypacja, zasoby, aktywizacja 1, 89-104, 2016 | 1 | 2016 |
Resources and adaptation following involuntary resettlement in the Bytom-Karb community I Pietkiewicz, M Wójcik, K Popiołek, A Bańka Polish Psychological Bulletin 46 (1), 15-25, 2015 | 1 | 2015 |
The Game of Bullying”: Shared Beliefs and Behavioral Labels inBullying Among Middle Schoolers W Małgorzata, M Mondry Group Dynamics:Theory, Research, and Practice 24 (4), 276-293, 2020 | | 2020 |
Prześladowanie rówieśnicze jako gra–konteksty, zasady i gracze M Wójcik, M Mondry Dziecko Krzywdzone. Teoria, badania, praktyka 19 (4), 99-125, 2020 | | 2020 |
Postrzeganie cyberprzemocy przez uczniów szkół ponadgimnazjalnych. MondrymMaria, M Wójcik Czasopismo Psychologiczne -Pychological Journal, 22 (2), 299-305, 2017 | | 2017 |
Człowiek w społeczności lokalnej. Partycypacja, zasoby, aktywizacja P Bańka, Popiołek, Wójcik, Hełka Poznań: Stowarzyszenie Psychologia i Architektura., 2016 | | 2016 |
Communication Breakdown During Involuntary Resettlement in Poland PI Wójcik M. The Way Things Aren’t: Deconstructing ‘Reality’ to Facilitate Communication …, 2015 | | 2015 |
The Way Things Aren’t: Deconstructing ‘Reality’ to Facilitate Communication. WM Beckman, J. Inter-Disciplinary Pres, Oxford UK, 2015 | | 2015 |
Psychologia społeczności. Empowerment psychologiczny i społecznościowy jako narzędzie edukacyjne wspierające partycypację i działania na rzecz własnej społeczności W Wójcik, Otrębska Humanum 15 (4), 87-95, 2014 | | 2014 |