Karolina Mieszkowska
Tytuł
Cytowane przez
Cytowane przez
Rok
How does L1 and L2 exposure impact L1 performance in bilingual children? Evidence from Polish-English migrants to the United Kingdom
E Haman, Z Wodniecka, M Marecka, J Szewczyk, M Białecka-Pikul, ...
Frontiers in psychology 8, 1444, 2017
572017
Noun and verb knowledge in monolingual preschool children across 17 languages: Data from cross-linguistic lexical tasks (LITMUS-CLT)
E Haman, M Łuniewska, P Hansen, HG Simonsen, S Chiat, J Bjekić, ...
Clinical linguistics & phonetics 31 (11-12), 818-843, 2017
432017
Home language will not take care of itself: Vocabulary knowledge in trilingual children in the United Kingdom
K Mieszkowska, M Łuniewska, J Kołak, A Kacprzak, Z Wodniecka, ...
Frontiers in Psychology 8, 1358, 2017
282017
Retelling a model story improves the narratives of Polish-English bilingual children
A Otwinowska, K Mieszkowska, M Białecka-Pikul, M Opacki, E Haman
International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, 2018
242018
Dwujęzyczność u progu edukacji szkolnej: interdyscyplinarny projekt badawczy
A Otwinowska-Kasztelaniec, N Banasik, M Białecka-Pikul, ...
Neofilolog 39 (1), 2012
122012
Picture-based vocabulary assessment versus parental questionnaires: A cross-linguistic study of bilingual assessment methods
P Hansen, M Łuniewska, HG Simonsen, E Haman, K Mieszkowska, ...
International Journal of Bilingualism 23 (2), 437-456, 2019
92019
Is A2 in German better than B2 in French when reading Danish? The role of prior language knowledge when faced with an unknown language
K Mieszkowska, A Otwinowska-Kasztelanic
Crosslinguistic Influence and Crosslinguistic Interaction in Multilingual …, 2015
72015
COVID-19 first lockdown as a unique window into language acquisition: What you do (with your child) matters
N Kartushina, N Mani, A Aktan-Erciyes, K Alaslani, NJ Aldrich, ...
62021
Kiedy 1+ 1≠ 2, czyli jak dwujęzyczni przyswajają i przetwarzają język (i)
Z Wodniecka-Chlipalska, K Mieszkowska, J Durlik-Marcinowska, ...
Sopot: Harmonia Universalis, 2018
42018
Social aspects of psycholinguistic research: reflections on the ongoing study of cognitive and linguistic development of Polish immigrant Children
E Haman, Z Wodniecka, J Kołak, M Łuniewska, K Mieszkowska
Zweisprachigkeit und Bilingualer Unterricht, 77-86, 2014
42014
Internal State Lexicon of bilingual and monolingual pre- and early school children
K Mieszkowska
University of Warsaw, 2018
12018
Teoria umysłu i jej pomiar u dzieci w wieku 4-6 lat: Test Refleksji nad Myśleniem
M Białecka-Pikul, M Szpak, E Haman, K Mieszkowska
Psychologia Rozwojowa 23 (1), 41-68, 2018
12018
Polish–English bilingual children overuse referential markers: MLU inflation in Polish-language narratives
A Otwinowska, M Opacki, K Mieszkowska, M Białecka-Pikul, Z Wodniecka, ...
First Language, 0142723720933769, 2020
2020
Polish MAIN: how was it developed and how has it been used so far?
K Mieszkowska, A Otwinowska, M Białecka-Pikul, D Kiebzak-Mandera, ...
ZAS Papers in Linguistics 64, 2020
2020
Internal State Lexicon of bilingual and monolingual pre-and early school children Terminy wyrażające stany wewnętrzne u dwujęzycznych i jednojęzycznych dzieci w wieku …
K Mieszkowska
Narratives in the Assessment of Polish-English Bilingual Children
A Otwinowska-Kasztelanic, M Opacki, K Mieszkowska
Nie można teraz wykonać tej operacji. Spróbuj ponownie później.
Prace 1–16