(Nie) łatwe powroty do domu?: funkcjonowanie dzieci i młodzieży powracających z emigracji H Grzymała-Moszczyńska, J Grzymała-Moszczyńska, ... Warszawa: Fundacja Centrum im. prof. Bronisława Geremka, 2015 | 37 | 2015 |
Interference and inhibition in bilingual language comprehension: Evidence from Polish-English interlingual homographs J Durlik, J Szewczyk, M Muszyński, Z Wodniecka PloS one 11 (3), e0151430, 2016 | 33 | 2016 |
When a second language hits a native language. What ERPs (do and do not) tell us about language retrieval difficulty in bilingual language production. Z Wodniecka, J Szewczyk, P Kałamała, P Mandera, J Durlik Neuropsychologia 141, 107390, 2020 | 28 | 2020 |
False friends or real friends? False cognates show advantage in word form learning M Marecka, J Szewczyk, A Otwinowska, J Durlik, M Foryś-Nogala, ... Cognition 206, 104477, 2021 | 17 | 2021 |
Język polski–swój czy obcy H Grzymała-Moszczyńska, J Grzymała-Moszczyńska, J Durlik, ... O wyzwaniach językowych dzieci powracających z emigracji, 118-122, 2016 | 9 | 2016 |
Kiedy 1+ 1≠ 2, czyli jak dwujęzyczni przyswajają i przetwarzają język (i) Z Wodniecka-Chlipalska, K Mieszkowska, J Durlik-Marcinowska, ... Sopot: Harmonia Universalis, 2018 | 8 | 2018 |
Kiedy 1+ 1≠ 2, czyli jak dwujęzyczni przyswajają i przetwarzają język (i),[w:] Logopedia międzykulturowa, red Z Wodniecka, K Mieszkowska, J Durlik, E Haman E. Czaplewska, Gdańsk: Harmonia Universalis, 92-131, 2018 | 6 | 2018 |
Returning Children Migrants–Main Challenges in School Environment P Szydłowska, J Durlik, H Grzymała-Moszczyńska Studia Migracyjne-Przegląd Polonijny 45 (1 (171), 171-192, 2019 | 4 | 2019 |
(Nie) równe traktowanie dzieci powracających w polskiej szkole P Szydłowska, J Durlik, J Grzymała-Moszczyńska, ... Edukacja Międzykulturowa 7 (2), 200-224, 2017 | 3 | 2017 |
Praca diagnostyczna i terapeutyczna z powracającymi dziećmi i młodzieżą: praktyczne wskazówki dla psychologów J Durlik, J Grzymała-Moszczyńska, P Szydłowska-Klakla, ... Psychologia Wychowawcza 52 (10), 2016 | 3 | 2016 |
Pronominal anaphora resolution in Polish: Investigating online sentence interpretation using eye-tracking A Wolna, J Durlik, Z Wodniecka Plos one 17 (1), e0262459, 2022 | 2 | 2022 |
Does L2 proficiency impact L2-L1 transfer while reading L1 collocations? Evidence from behavioral and ERP data A Otwinowska, M Marecka, A Casado, J Durlik, J Szewczyk, M Opacki, ... Frontiers in psychology 12, 673761, 2021 | 2 | 2021 |
Poradnie psychologiczno-pedagogiczne w obliczu powrotów dzieci i młodzieży z emigracji H Grzymała-Moszczyńska, J Grzymała-Moszczyńska, J Durlik, ... Psychologia Wychowawcza 52 (10), 2016 | 2 | 2016 |
Psychologiczne aspekty pracy z uczniem z doświadczeniem migracyjnym P Szydłowska, J Durlik Postscriptum Polonistyczne, 157-169, 2018 | 1 | 2018 |
„Sunny side is up “, but is the cloudy side down? Znaczenie wymiaru wertykalnego w konceptualizacji emocji M Muszyński, J Durlik, M Bukowski Rocznik Kognitywistyczny, 2014 | 1 | 2014 |
Rola i znaczenie odmienności kulturowej i językowej w procesie diagnozy: wybrane zagadnienia K Barzykowski, J Durlik-Marcinowska, H Grzymała-Moszczyńska Gdańsk: Harmonia Universalis, 2018 | | 2018 |
Psychological and educational counseling centers in the face of children and adolescents immigrating back to Poland H Grzymała-Moszczyńska, J Grzymała-Moszczyńska, J Durlik, ... Educational Psychology 52 (10), 172-186, 2016 | | 2016 |
Assessment and therapy for children and adolescents immigrating back to Poland-Practical guidelines for psychologists J Durlik, J Grzymała-Moszczyńska, P Szydłowska, ... Educational Psychology 52 (10), 267-283, 2016 | | 2016 |
METAFORY KONCEPTUALNE OPARTE NA OPOZYCJI „W GÓRĘ–W DÓŁ” W JĘZYKACH POLSKIM I SZWEDZKIM J Durlik KELM (Knowledge, Education, Law, and Management) 16 (4), 46-52, 2016 | | 2016 |
Praca z dziećmi reemigrantów J Durlik-Marcinowska, H Grzymała-Moszczyńska, ... Dyrektor Szkoły, 2016 | | 2016 |